Hotărârea nr. 1107/2022 prevede modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 488/2017, precum şi pentru reorganizarea activităţii de audit public intern de la nivelul Inspecţiei Muncii, precum şi de la nivelul inspectoratelor teritoriale de muncă.
Prin actul normativ aprobat sunt reglementate o serie de aspecte ce vizează:
• diminuarea numărului de posturi din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă prin redistribuirea acestuia în cadrul structurii aparatului propriu al Inspecţiei Muncii;
• aprobarea, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului muncii şi solidarităţii sociale, a noilor structuri organizatorice pentru Inspecţia Muncii, inspectoratele teritoriale de muncă, precum şi pentru Inspectoratului Teritorial de Muncă al Municipiului Bucureşti.
Posturile repartizate pentru activitatea de audit public intern din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă se preiau în aparatul propriu al Inspecţiei Muncii, iar personalul care ocupă aceste posturi se transferă în interesul serviciului în condiţiile legii, potrivit art. 506 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.