A fost aprobată componenţa reţelei naţionale a şcolilor de aplicaţie


A fost aprobată componenţa reţelei naţionale a şcolilor de aplicaţie pentru anul şcolar 2022 – 2023 de Ordinul nr. 4523/2022.

Consorţiul şcolar se constituie în jurul unei unităţi de învăţământ preuniversitar liceal cu statut de şcoală de aplicaţie care încheie acorduri de parteneriat cu alte unităţi de învăţământ în scopul organizării stagiilor de practică pedagogică.

Pentru stabilirea componenţei unui consorţiu şcolar, şcolile de aplicaţie coordonatoare vor avea în vedere tipuri de contexte practice diverse, precum: şcolarizare pe niveluri de învăţământ diferite, tipuri de comunităţi şcolare variate (rural – urban, centru – periferie), alternative educaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei şi diverse modalităţi de organizare a procesului de învăţământ (învăţământ simultan, învăţământ special, şcolarizarea în grupe/clase în spitale).

Consorţiile şcolare se înfiinţează, pe durata unui an şcolar, cu posibilitate de prelungire, prin decizie a inspectoratului şcolar pe raza căruia funcţionează şcoala de aplicaţie coordonatoare, la propunerea conducerii şcolii de aplicaţie coordonatoare, emisă pe baza acordurilor consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar componente.