Ordinul nr. 1395/2022 stabileşte cerinţele operaţionale pentru dezvoltarea şi implementarea în cadrul aplicaţiei informatice “Corona – forms” a funcţionalităţilor şi seturilor de date necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 8 alin. (33) – (36) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, modul de prelucrare a datelor cu caracter personal, precum şi modul de asigurare a suportului, procedurile şi infrastructura folosite pentru primirea şi înregistrarea solicitărilor de suport pentru utilizatorii aplicaţiei informatice “Corona – forms”.
Se prevede posibilitatea medicului de familie, inclusiv a celui cu care acesta are încheiată convenţie de înlocuire/convenţie de reciprocitate ca, din aplicaţia informatică “Corona – forms”, să poată vizualiza fişele de monitorizare a pacienţilor înscrişi pe lista acestuia precum şi posibilitatea corectării sau modificării de către medicii de familie a datelor din fişele de monitorizare, până la finalizarea lunii calendaristice în care s-au închis fişele de monitorizare.
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate va sigura realizarea unei liste de corespondenţă între certificatele utilizate la nivelul Platformei informatice din asigurările de sănătate şi medicii de familie care sunt asociaţi acestor certificate. Actualizarea acestei liste se realizează zilnic, pentru ziua curentă, după sfârşitul programului de lucru, la ora 21.00. În cazul în care datele privind certificatul utilizat pentru autentificarea în “Corona – forms” nu se regăsesc în listă, CNAS va pune la dispoziţie un serviciu web la interogarea căruia se va returna dacă certificatul corespunde parafei medicului.