Condiţiile pentru conceperea şi aplicarea măsurilor educative însoţitoare pe care statele membre trebuie să le prevadă


Regulamentul delegat (UE) 2017/40 în ceea ce priveşte măsurile educative însoţitoare şi selectarea şi aprobarea solicitanţilor de ajutor a fost recent modificat de Regulamentul nr. 245/2021.

În interesul securităţii juridice, este oportun să se stabilească o listă neexhaustivă a activităţilor care pot fi desfăşurate în cadrul măsurilor educative însoţitoare din cadrul programului pentru şcoli, inclusiv în cazul în care nu se solicită ajutor din partea Uniunii.

De asemenea, este oportun să se clarifice faptul că, pentru ca programul pentru şcoli să devină eficace, statele membre trebuie să se asigure că de măsurile educative însoţitoare care sunt prevăzute pentru a sprijini distribuirea de fructe şi legume şi de lapte în şcoli beneficiază toţi copiii care participă la programul pentru şcoli.

O astfel de cerinţă nu aduce atingere autonomiei acordate instituţiilor de învăţământ din statele membre, în conformitate cu repartizarea competenţelor şi cu strategia de punere în aplicare a programului pentru şcoli în statele membre în cauză.