Comisia Europeană publică o consultare publică deschisă cu privire la viitoarea Lege europeană privind libertatea mass-mediei.
Consultarea intenţionează să colecteze opinii cu privire la cele mai importante aspecte care afectează funcţionarea pieţei interne a mass-mediei, inclusiv diferitele tipuri de interferenţe din mass-media, precum şi tendinţele economice.
Consultarea priveşte trei domenii principale referitoare la pieţele mass-media: prima se axează pe transparenţă şi independenţă (de exemplu, controlul tranzacţiilor de pe piaţa mass-mediei, transparenţa informaţiilor legate de cine deţine proprietatea asupra mass-mediei şi măsurarea audienţei), a doua, pe condiţiile necesare unei bune funcţionări a acestora (de exemplu, expunerea publicului la o pluralitate de opinii şi inovarea în domeniul mass-mediei pe piaţa UE) şi a treia secţiune, pe alocarea echitabilă a resurselor de stat (de exemplu, independenţa mass-mediei publice, transparenţa şi distribuţia echitabilă a publicităţii comandate de instituţii ale statului).