Personalul din centrele rezidențiale va trebui să prezinte dovada vaccinării


Ministerul Muncii şi Protecției Sociale a lansat în dezbatere publică proiectul Proiect de lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

În aplicarea prevederilor art. 5 alin. (2) lit. d), referitoare la măsuri de protecție a vieții şi pentru limitarea efectelor tipului de risc produs asupra sănătății persoanelor, pe perioada stării de alertă, în funcție de incidența cazurilor din județ/localitate, comunicată de comitetul județean pentru situații de urgență și al municipiului București, furnizorii de servicii
sociale publici și privați solicită personalului din centrele rezidențiale prevăzute la art.19 care, în desfășurarea activității, are contact cu persoanele beneficiare, după caz:
a) dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 sau vaccinării cu prima doză, după caz;
b) adeverința emisă de medicul de familie sau medicul curant prin care se certifică existența unor afecțiuni care reprezintă contraindicație la vaccinare;
c) rezultatul negativ săptămânal pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în urma efectuării unui test antigen rapid;
d) dovada că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.