Programul pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor (Programme for International Student Assessment – PISA) este un studiu de evaluare comparativă pe scară largă care măsoară abilităţile tinerilor de 15 ani de a folosi achiziţiile din domeniul lecturii, al matematicii şi ştiinţelor, pentru a răspunde provocărilor din viaţa reală.
Pentru prima oară în România, evaluarea PISA s-a administrat computerizat. Astfel, evaluarea elevilor s-a desfăşurat în laboratoarele de informatică ale şcolilor sau în săli de clasă şi a durat aproximativ 4 ore, timpul fiind distribuit după cum urmează:
-15 minute pentru introducerea generală – elevii se loghează la propriul test, se familiarizează cu tipul de test, tipul de solicitări și modalitatea de răspuns;
-120 de minute pentru testul cognitiv organizat în 2 sesiuni a câte 60 de minute cu o pauză de 5 minute între acestea;
-15 minute pauză;
-56 de minute pentru două chestionare (chestionarul elevului & chestionarul TIC).
Administrarea s-a desfășurat într-o singură zi sau în zile consecutive, în sesiuni paralele şi/sau succesive, la datele stabilite de comun acord cu şcolile şi în condiţiile respectării regulilor sanitare specifice pandemiei COVID-19.