Procedura de verificare a declaraţiilor de susţinere a propunerilor de iniţiativă cetăţenească europeană


Ordinul nr. 22/2021, publicat în Monitorul Oficial nr. 154/2021, stabileşte procedura de verificare a declaraţiilor de susţinere a propunerilor de iniţiativă cetăţenească europeană, completate de cetăţenii români în condiţiile Regulamentului (UE) 2019/788 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 aprilie 2019 privind iniţiativa cetăţenească, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 130 din 17 mai 2019, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2019/788, precum şi modalitatea de eliberare a certificatului de confirmare a numărului de declaraţii de susţinere valabile pentru România.

Verificarea declaraţiilor de susţinere a propunerilor de iniţiativă cetăţenească europeană se realizează de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (D.E.P.A.B.D.).

După finalizarea verificărilor, D.E.P.A.B.D. eliberează certificatul de confirmare a numărului de declaraţii de susţinere a propunerilor de iniţiativă cetăţenească europeană valabile pentru România, sub semnătura directorului D.E.P.A.B.D. în termen de cel mult 3 luni de la data primirii cererii de verificare.