OUG nr. 195/2020 prevede măsuri în domeniul registrului comerţului


Având în vedere contextul actual cerinţele simplificate de întocmire şi depunere a documentelor pentru înregistrarea în registrul comerţului, aplicate încă de la instituirea stării de urgenţă, au făcut posibile înfiinţarea de noi afaceri şi asigurarea opozabilităţii actelor şi faptelor prevăzute de lege.

OUG nr. 195/2020 prevede măsuri în domeniul registrului comerţului, printre care şi faptul că activitatea oficiului registrului comerţului se derulează în principal prin mijloace electronice şi prin corespondenţă, în condiţiile legii. Activitatea de lucru cu publicul la ghişeele instituţiei se derulează pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fracţionat în două intervale orare, iar în perioada cuprinsă între acestea se dezinfectează spaţiile afectate lucrului cu publicul. Accesul publicului se realizează în mod organizat, în limita numărului ghişeelor afectate lucrului cu publicul, cu prezenţa unei singure persoane la ghişeu.

Declaraţiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi pot fi transmise la oficiul registrului comerţului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poştă şi curier. Declaraţiile pe proprie răspundere pot fi şi în formă autentică, certificată de avocat sau date la oficiul registrului comerţului.