A fost aprobată procedura privind soluţionarea reclamaţiilor părţilor interesate în sectorul energiei.
Ordinul nr. 194/2020 prevede că limba oficială utilizată pe parcursul desfăşurării soluţionării petiţiilor/sesizărilor/reclamaţiilor părţilor interesate este limba română, iar documentele redactate într-o limbă străină vor fi însoţite de traducerea în limba română, certificată de un traducător autorizat; în caz contrar, acestea nu vor fi luate în considerare.
Petiţiile/Sesizările/Reclamaţiile se adresează ANRE în scris, prin poştă, prin depunerea în mod direct la registratură, prin completarea formularului dedicat existent pe pagina proprie de internet a ANRE, sau prin transmiterea în format electronic la adresa de e-mail a ANRE, sau prin transmiterea la numărul de fax al ANRE.
Din momentul înregistrării petiţiei/sesizării/ reclamaţiei la registratura ANRE, procesul de soluţionare devine obligatoriu, cu excepţia cazului în care solicitantul s-a adresat pentru soluţionarea petiţiilor/sesizărilor/reclamaţiilor sale şi altei entităţi juridice pe cale extrajudiciară, inclusiv instanţelor judecătoreşti, situaţie în care petiţia/sesizarea/reclamaţia acestuia se clasează, cu informarea părţilor implicate în termen de maximum 15 zile.