Ministerul Educaţiei şi Cercetării a lansat în dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie.
Pilotarea unui nou model centrat pe oferta curriculară a fiecărei şcoli-pilot în parte (curriculum oferit de şcoală, alcătuit din trunchi comun şi curriculum la decizia elevilor din oferta şcolii), în acord cu valorile, profilul absolventului, competenţele-cheie şi ariile de învăţare definite de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, precum şi a unui nou model de carieră didactică, începând cu anul şcolar 2020-2021, va reprezenta temeiul în baza căruia viziunea proiectului România Educată, la orizontul anului 2030, poate deveni realitate.
România Educată presupune întărirea capacităţii şcolii româneşti de a forma tineri cetăţeni integri, respectuoşi, independenţi în gândire şi în decizie, cu comportament etic şi capabili să înveţe de-a lungul întregii vieţi.