Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) continuă campania de verificare a modului în care sunt aplicate măsurile luate pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus în marile lanţuri de magazine. Parte a colaborării dintre ANPC şi ai Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din Romania (AMRCR) o reprezintă grupurile de lucru, care se desfăşoară periodic şi în care se discută felul în care se aplică noile măsuri de preventive, în contextul pandemiei cu Covid-19.
În cadrul unei recente videoconferinţei au fost dezbătute detaliile modului în care au fost implementate prevederile ultimelor ordonanţe şi s-au stabilit ajustări ale acestuia, până în cele mai mici amănunte.
Astfel, s-a hotărât:
- afişarea, în mod unitar, a distanţei dintre persoane, conform Ordonanţei militare nr. 3
- ca produsele vrac feliate, în magazine, să fie prezentate la vânzare ambalate în folie protectoare
- adresarea recomandării către consumatori să folosească preponderant cardurile bancare, pentru efectuarea plăţilor în magazine, în detrimentul banilor cash, cu potenţial crescut microbian
- adresarea recomandării către consumatori pentru a folosi mănuşile de unică folosinţa la manevrarea alimentelor vrac.