Românii au devenit călători mai avizaţi, dornici să viziteze toate destinaţiile globului pământesc, alegând, la Târgul de Turism al României, ofertele cu discount-uri speciale fără a mai pune însă pe primul loc preţul mic, ci serviciile oferite.
Pe litoralul românesc, se vinde în primul rând ce este scump. Noi, românii avem mentalitatea asta, de 50 de săptămâni suntem slugă, iar două săptămâni suntem regi. Mentalitate întâlnită mai ales în Moldova şi în Ţara Românească. În Transilvania este puţin altfel. Nu se mai vinde ce este foarte ieftin, pentru că românii au învăţat că este ieftin este şi foarte prost”, a spus reprezentantul unei agenţii de turism.
În continuare sunt înregistrate creşteri importante pentru destinaţiile exotice, una dintre cele mai vândute în 2019 fiind Thailanda, iar Jamaica pentru prima dată intrată în topul cererilor. Tarifele pentru Thailanda rămân accesibile şi în acest an, de la 699 euro/persoană. Zona Caraibe şi Mexic, cu preţuri de la 1.000 euro/persoană, completează topul vânzărilor