Guvernul german a pus deoparte un miliard de euro pentru a sprijini un consorţiu de companii germane care vor să producă celule de baterii destinate automobilelor electrice şi de asemenea intenţionează să finanţeze un centru de cercetare care va dezvolta o nouă generaţie de baterii solide, au declarat mai multe surse din apropierea acestui dosar.
Aceste măsuri, care ar urma să fie anunţate săptămâna următoare de ministrul Economiei sunt concepute să reducă dependenţa constructorilor auto germani de furnizorii asiatici de baterii şi să protejeze locurile de muncă din industria auto germană, în pericol din cauza tranziţiei de la motoarele cu combustie internă la automobilele electrice.
Garanţia că firmele locale vor fi implicate în lanţul de aprovizionare pentru vehiculele electrice este importantă pentru Germania, ţară a cărei economie a devenit dependentă de succesul industriei auto.
Însă planurile Berlinului în domeniul bateriilor destinate automobilelor electrice ar putea să vină prea târziu. Companiile asiatice, care sunt deja lideri în acest sector, au început să îşi majoreze producţia şi unii experţi avertizează că există riscul unei oferte excedentare de baterii care să afecteze apariţia unor noi jucători europeni capabili să producă un număr semnificativ de baterii.