Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a apreciat că ţintele mai stricte privind limitarea emisiilor de CO2 propuse de Parlamentul European sunt nerealiste, ameninţând locurile de muncă din industria auto şi creşterea economică.
În noiembrie 2017, Comisia Europeană a propus reducerea cu 30% a emisiilor de CO2 pentru autoturismele şi autoutilitarele noi până în 2030, cu un obiectiv intermediar vizând reducerea cu 15% până în 2025.
Executivul comunitar susţine că a propus noi obiective pentru emisiile medii de CO2 pentru a se asigura că Uniunea Europeană îşi atinge ţintele de reducere a emisiilor asumate în conformitate cu Acordul de la Paris şi de asemenea pentru a se asigura că industria auto europeană rămâne competitivă.
Transportul rutier este responsabil pentru 22% din emisiile de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene. Potrivit Executivului comunitar, în prezent, în UE sunt disponibile doar şase modele de autovehicule electrice, faţă de peste 400 de modele în Asia. Pentru a încuraja producţia de vehicule electrice, Comisia Europeană ar urma să aloce 800 de milioane de euro pentru a sprijini construirea de puncte de încărcare pentru vehicule electrice şi alte 200 de milioane de euro pentru dezvoltarea de baterii destinate vehiculelor electrice.