Se propune ca posturile de radio şi televiziunile să difuzeze gratuit, patru luni pe an, mesaje care să promoveze cititul în rândul populaţiei. Mesajele care îndeamnă românii să citească vor fi difuzate de trei ori pe zi, din care o dată pe zi în principala emisiune de ştiri, se arată într-un propunere de modificare a Legii audiovizualului.
Mesajele menite să promoveze cititul în rândul populaţiei vor respecta următoarele condiţii:
- Vor fi difuzate gratuit de către posturile de radio şi televiziuni;
- Nu vor conţine referiri de natură comercială şi nu vor promova instituţii, nici persoane;
- Conţinutul mesajelor va fi realizat de Ministerul Culturii în colaborare cu Consiliul Naţional al Audiovizualului;
- Mesajele care îndeamnă populaţia să citească, difuzate de televiziuni, vor fi rulate patru luni pe an, de cel puţin trei ori pe zi, în intervalul orar 18:00 – 22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri. Forma mesajului care promovează cititul va fi diferită în fiecare dintre cele patru luni din an în care va fi difuzat de televiziuni.
- Mesajele care promovează cititul, difuzate la radio, vor fi fi rulate patru luni pe an, de cel puţin trei ori pe zi, în intervalul orar 6.00 – 14.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri. Forma mesajului care promovează cititul va fi distinctă în fiecare dintre cele patru luni din an în care mesajul va fi difuzat de către posturile de radio.
Propunerea legislativă a fost înregistrată la Camera Deputaţilor, Senatul urmând să fie Cameră decizională în acest caz.