Consiliul Concurenţei a declanșat o investigație pe piaţa producţiei şi comercializării ouălor de consum din România.
Autoritatea de concurență suspectează limitarea livrărilor de ouă de consum de către cei mai importanţi furnizori de ouă, cu implicarea asociaţiei din domeniu, cu scopul de a majora artificial preţurile produselor comercializate de aceştia.
Investigația a fost declanșată ca urmare a analizei preliminare pe piaţa ouălor de consum inițiate de Consiliul Concurenței, la sesizarea Ministerului Agriculturii, pentru a cerceta cauzele creşterilor de preţ înregistrate la sfârşitul anului trecut.
Analiza pieței românești a ouălor, în contextul european actual, indică faptul că majorările de prețuri de la sfârşitul anului 2017, ar putea fi explicate de anumiți factori conjuncturali, precum criza producției de ouă din anumite State Membre ale Uniunii Europene sau ciclicitatea producției.
Cu toate acestea, însă, nu se poate explica amplitudinea creșterii prețurilor produselor autohtone: dacă în septembrie preţul ouălor în Romania era sub media UE (85,2%), în noiembrie, acesta a crescut, depăşind media UE (104%).