Ministerul Finanţelor Publice a anunţat că procedura de avizare tehnică a noilor modele de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic a fost pusă în dezbatere publică.
Proiectul de ordin reglementează în principal următoarele aspecte:
– documentele și echipamentele necesare pentru obținerea avizului tehnic
– testele efectuate pentru obținerea avizului tehnic favorabil
– modalitatea de testare a echipamentelor care fac parte dintr-un aparat de marcat electronic fiscal, precum şi a programelor software.
– obligația Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică – ICI Bucureşti de a transmite o copie a avizului tehnic, în termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii acestuia, Comisiei din cadrul Ministerului Finanțelor Publice.
– testarea/verificarea de către Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică – ICI București, a cerințelor prevăzute de normele metodologice referitoare la comunicația aparatelor de marcat electronice fiscale în modul de lucru online, începând cu data implementării sistemului informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale, dat fiind faptul că modalitatea în care aceasta se realizează efectiv, este în strânsă legătură cu soluțiile tehnice pe care ANAF urmează să le implementeze la nivelul sistemului informatic propriu.
Instituția publică care emite avizul tehnic favorabil pentru aparatele de marcat electronice fiscale este Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică – ICI București.