Ministerul Finanțelor Publice vrea să elimine o serie de documente necesare pentru obținerea de credite


Ministerul Finanțelor Publice (MFP) vrea să elimine o serie de documente necesare autorităților locale pentru obținerea de credite, printre acestea numărându-se bugetul local aprobat pentru anul în care se solicită finanțarea, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern pentru modificarea și completarea HG 9/2007 privind constituirea, componența și funcționarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale (CAÎL).

În nota de fundamentare se arată că prin proiectul de act normativ se propune modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 9/2007, cu modificările și completările ulterioare, în vederea clarificării și simplificării conținutului documentației necesare pentru obținerea autorizării contractării sau garantării de către unitățile/subdiviziunile administrativ — teritoriale de finanțări rambursabile, în sensul eliminării documentelor care nu servesc fundamentării deciziei CAÎL.

Astfel, se propune eliminarea unor documente, cum sunt ultimul buget local aprobat pentru anul în care se solicită autorizarea și contul de execuție a bugetului local la finele lunii precedente celei de solicitare a autorizării, întrucât datele cuprinse în aceste documente nu influențează determinarea gradului de îndatorare, unul dintre criteriile de analiză ale CAÎL, în baza cărora se emite avizul de contractare sau garantare a finanțărilor rambursabile