Noua procedură de concurs pentru funcţia de conducere a unui spital


spital1Ministerul Sănătăţii (MS) a supus spre consultare publică proiectul de ordin privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de manager persoană fizică în spitalele publice din reţeaua proprie a Ministerului Sănătăţii.

Potrivit actului normativ, noua procedură de concurs va consta în susţinerea publică a unui proiect de management pe o temă aleasă din 5 domenii prioritare ale managementului spitalicesc şi adaptată la problemele spitalului unde se candidează.

Astfel, prezentarea proiectului de management se va face pe durata a max. 20 de minute şi va fi urmată de un interval de max. 60 de minute de răspuns la întrebări. Comisia de concurs va adresa întrebări fiecărui candidat pentru a permite evaluarea proiectului de management dar şi a abilităţilor manageriale ale candidaţilor.

Totodată, MS menţionează că, pentru asigurarea transparenţei privind modul de desfăşurare a concursului, proiectele de management ale candidaţilor se publică pe site-ul spitalului unde se organizează concursul cu cel puţin 5 zile înainte de data susţinerii publice, iar mass media dar şi orice persoană poate participa la susţinerea publică cu condiţia de a-şi anunţa intenţia prin email la adresa menţionată în anunţul de concurs şi cu privire la care a obţinut confirmarea de participare.

În acelaşi timp, orice persoană poate adresa întrebări candidaţilor cu condiţia ca aceste întrebări să fie adresate prin email la adresa din anunţul de concurs cu cel puţin 24 de ore înainte de data probei.

Astfel, prin aceste măsuri de transparenţă se are ca scop implicarea comunităţii locale în alegerea persoanei care va asigura conducerea spitalului.