CFR Marfă lansează un proiect conform căruia intenţionează să modernizeze două nave ro-ro şi feriboturi de marfă. Aceasta ar facilita legăturile pe Marea Neagră şi s-ar uşura mult transportul de mărfuri către Europa. Acest tip de transport este adesea utilizat pentru a face legătură între Olanda şi Marea Britanie sau ţările scandinave.
Aceasta va fi realizată cu ajutorul banilor europeni prin proiectul Autostrada maritimă, unde Bruxell-ul intenţionează să dezvolte transportul pe apă pentru a veni în ajutorul infastructurii rutiere şi feroviare. Astfel, România poate atrage 75 de milioane de euro pentru dezvoltarea de proiecte la Marea Neagră.
“Începerea acestui trafic peste Marea Neagră ar însemna cel puţin o dublare a volumelor de containere care sunt tranzitate anual prin Portul Constanţa. Deci, vorbim de la aproape 700.000 de containere, la peste un milion şi jumătate de containere”, spune Mihuţ Crăciun, directorul general al CFR Marfă.
Totodată se poate asigura o legătură pe mare cu portul Batumi din Georgia şi de acolo cu noul Drum al Mătăsii și coridorul Transcaspian, Constanţa devenind o cale de intrare a mărfurilor în Europa şi, astfel, se vor realiza legături importante cu marile oraşe port al Europei pe calea fluvială.