Adoptarea Regulamentului General pentru Protecția Datelor


dateÎn primăvara anului 2018, România va adopta Regulamentul General pentru Protecția Datelor, iar companiile vor fi obligate să dețină sisteme informatice integrate destinate stocării și prelucrării datelor personale.

În cazul nerespectării noului Regulament vor fi aplicate amenzi uriașe, cuantumul acestora putând să determine chiar dispariția unui business. Menţionăm că în data de 14 aprilie 2016, Parlamentul European a adoptat pachetul legislativ privind protecția datelor personale.

Cristian Cucu, secretarul de stat în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului a declarat că: “Una dintre noțiunile vehiculate în GDPR este legată de faptul că dacă o persoană, de exemplu, părăsește o anumită companie are dreptul ca, într-un termen definit de trei ani, toate datele asociate acelei persoane să fie șterse din sistemele informatice ale societăților, lucru care este aproape imposibil la noi din cauză că avem date nestructurate în proporție de peste 50%, stocate de fiecare persoană juridică. Drept urmare, noi avem la acest moment imposibilitatea de a identifica datele de identificare a unor persoane, asociate unui angajat și pentru ca apoi să le putem șterge. Practic, nimeni nu are un sistem informatic care să permită identificarea acelor date personale pentru a le putea șterge în momentul în care se renunță la un angajat. Nerespectarea noului Regulament duce la aplicare unor amenzi uriașe, covârșitoare. Se situează într-o zonă în care un business poate să dispară, din cauza neaplicării Regulamentului”.