Master Planul General de Transport (MPGT) al României vizează două perioade de programare consecutive, respectiv 2014 – 2020 şi 2020 – 2030. Documentul prezintă cadrul general de dezvoltare a infrastructurii de transport, sursele de finanţare, strategia de implementare a proiectelor, dar şi asigurarea activităţii de întreţinere şi reparaţii curente până în anul 2030.
Conform datelor CNAIR, în cadrul Master Planului General de Transport sunt prevăzute continuarea şi finalizarea proiectelor pe construcţia autostrăzilor Lugoj – Deva (lot 2, 3, 4) şi Sebeş – Turda (lot 1, 2, 3, 4), până în anul 2022, perioadă care corespunde actualului exerciţiu financiar 2014-2020).
Totodată, se are în vedere implementarea fazei a II-a a proiectelor fazate, ce vizează modernizarea/reabilitarea DN 76 – Deva – Oradea, DN 66 – Rovinari – Petroşani, DN 56 – Craiova – Calafat, DN 5 – Bucureşti – Adunaţii Copăceni, DN 6 – Alexandria – Craiova, DN 73 – Piteşti – Braşov, dar şi lărgirea la patru benzi a Centurii Bucureşti Sud.
În acelaşi timp, pe lista proiectelor de construcţie a variantelor de ocolire/ poduri şi pasaje, respectiv finalizarea fazei a II-a a acestora, se află: Varianta de Ocolire Suceava, Varianta de Ocolire Braşov, Varianta de Ocolire Tg. Jiu, Varianta de Ocolire Carei, Varianta de Ocolire Caracal, Varianta de Ocolire Săcuieni, Pasaj Ciheiului, Pod pe DN 5 la Giurgiu, Modernizare Centura Bucureşti (A1 – DN 7 şi DN 2 – A2) şi Centura de sud a Municipiului Bucureşti.
În privinţa proiectelor noi se are în vedere finanţarea construcţiei de autostrăzi în execuţie, respectiv: Autostrada Suplacu de Barcău – Borş şi Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Tg. Mureş.
La 14 septembrie, Guvernul a aprobat Master Planul General de Transport al României, document strategic care stabileşte principalele direcţii de dezvoltare a infrastructurii de transport din România în următorii 15 ani, pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, naval, aerian şi multimodal.