Proiect privind accesul copiilor din familii defavorizate la învățământul preșcolar


elevi-1Ministerul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice a lansat în dezbatere publică un Proiect de HG pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate și a procedurii de acordare a tichetelor sociale pentru grădiniță.

Prin proiectul de act normativ sunt aduse precizări cu privire la:
– procedura aplicabilă în cazul soților despărțiți în fapt sau în cazul în care solicitanții au reședința în altă localitate decât cea în care locuiesc efectiv;
– procedura de acordare a dreptului la stimulent prin emiterea unei singure dispoziții a primarului pentru toată perioada de acordare a acestui drept;
– procedura de verificare a prezenței precum și a celei de acordare a tichetelor sociale pentru grădiniță în cazul absențelor cauzate de situații excepționale; ş.a.

De asemenea, pentru creșterea accesului copiilor din familii defavorizate la învățământul preșcolar și în concordanță cu prevederile O.U.G. nr. 14 din 11 mai 2016, se stabilește ca cererile de solicitare a stimulentului educațional sub forma tichetelor sociale de grădiniță să poată fi depuse pe tot parcursul anului școlar, se mai arată în nota de fundamentare a proiectului.