Proiectul hotărârii de Guvern, publicat de Ministerul Afacerilor Interne, prevede stabilirea condiţiilor de ridicare unui vehicul staţionat neregulamentar.
Astfel, doar administratorii drumurilor publice sau administrațiile publice locale, cu vehicule specializate, vor putea decide ridicarea vehiculelor pentru situații care privesc realizarea unui interes public: intervenția serviciilor de urgență, efectuarea unor lucrări urgente pe un sector de drum sau adoptarea unor măsuri de ordine și siguranță publică.
La rândul său administratorul drumului public va avea abligaţia de a amenaja spații special destinate staționării sau parcării vehiculelor; de a informa conducătorii de autovehicule, cu privire la aceste spații și la spațiile destinate depozitării vehiculelor ridicate; de a organiza și menține un standard ridicat al activităților desfășurate pentru executarea celor două măsuri tehnico-administrative, respectiv de a ține evidența vehiculelor ridicate sau blocate; de a asigura un serviciu continuu, pe durata a 24 de ore/zi, 7 zile pe săptămână, care să permită oricand recuperarea vehiculului.