Strategia de Dezvoltare Teritorială, elaborată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), care urmează a fi aprobată de Guvern la finalul lunii iulie, are drep scop înfiinţarea de trasee de cale ferată uşoară între centrul oraşelor mari şi aeroporturi, realizarea unor staţii de închiriere de biciclete şi dotarea autobuzelor cu suporturi de biciclete, dar şi dezvoltarea de puncte de încărcare a maşinilor electrice.
Potrivit Strategiei, liniile de cale ferată din Timişoara urmează a fi trecute în subteran, se planifică înfiinţarea unei linii de tren metropolitan între staţiile Timişoara Nord şi Timişoara Est, în zona metropolitană Botoşani se prevede dezvoltarea unei reţele de staţii de închiriat biciclete.
De asemenea se planifică realizarea unei platforme cargo în cadrul Aeroportului Internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca şi dezvoltarea unor puncte de alimentare cu energie electrică a autovehiculelor, cu precădere în marile oraşe, înfiinţarea de trasee expres de transport în comun ecologic între Iaşi, Craiova, Sibiu şi aeroporturile care le deservesc, dar şi unor căi ferate uşoare, prin utilizarea tehnolgiei monoşină/monrail a unei legături directe între Timişoara, Braşov, Cluj-Napoca, Botoşani – Suceava, Târgu Mureş, Brăila – Galaţi, Sibiu şi aeroporturile care le deservesc.