Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a precizat că proiectul de Lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule (RCA), trimis de către Autoritatea de Supraveghere Financiară în Parlament, respectă doar 4 dintre cele 12 propuneri ale transportatorilor.
La 4 aprilie, asociațiile transportatorilor rutieri UNTRR, ARTRI, COTAR, APTE, APULUM și FORT, au cerut ASF includerea a 12 propuneri în noul proiect de lege RCA:
– identificarea modalităților prin care să se realizeze un sistem de control al tarifelor de primă RCA, pe elemente de cost fundamentate;
– eliminarea contractului de asigurare RCA din proiectul de lege;
– asigurarea posibilității ca polițele de asigurare să fie încheiate între o lună și 12 luni calendaristice;
– posibilitatea suspendării poliței de asigurare RCA pe perioada cât autovehiculul este imobilizat din diferite motive;
– să fie asigurată posibilitatea decontării directe între asigurat și asigurător;
– stabilirea prin lege sau norme a documentelor care vor constitui dosarul de despăgubire, pe tipuri de evenimente, iar plata despăgubirii să se facă în maximum 30 de zile;
– introducerea unui capitol distinct în lege care sa reglementeze primele de asigurare și transparentizarea modului de calcul al primei RCA și prezentarea modului de calcul actuarial;
– stabilirea penalităților de întârziere la plata daunelor pentru firmele de asigurare la 0,2% pe zi de întârziere;
– eliminarea obligației de furnizare a informațiilor istorice de către asigurat;
– introducerea obligativității ASF de a calcula un tarif de referință pe categorii specifice și aplicarea sistemului bonus-malus în funcție de valoarea daunei și nu a numărului de evenimente;
– introducerea de sancțiuni pentru asigurători în cazul transmiterii eronate de date și informații catre ASF, şi
– stabilirea modalităților de responsabilizare a conducătorului auto.