La 18 februarie 2016, Guvernul României a aprobat un proiect de lege pentru modificarea şi completarea Statutului poliţistului, prin care sunt introduse noi reglementări referitoare la evaluarea activităţii şi a conduitei poliţistului.
Prin actul normativ se reglementează:
– perioada în care se realizează evaluarea activităţii şi a conduitei poliţistului;
– intervalul de timp în care se realizează evaluarea de serviciu;
– persoanele care au competenţa de a realiza, respectiv de a aproba evaluarea de serviciu;
– criteriile de evaluare a activităţii profesionale şi a conduitei;
– calificativele care pot fi obţinute în cazul evalurării, respectiv “foarte bine”, “bine”, “satisfăcător”, “nesatisfăcător”;
– procedura de comunicare şi de contestare a rezultatului evaluării;
– echivalarea rezultatelor obţinute prin alte proceduri de evaluare (în cazul în care poliţistul îşi desfăşoară activitatea fie în cadrul unor organisme interne, fie organisme internaţionale).