Pentru a rectifica greşelile, în cazul în care contribuabilul a declarat greşit impozitele și taxele înscrise în formularul 100 (Declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat), el trebuie să completeze și să depună la Fisc, începând din această săptămână, un nou formular.
În Monitorul Oficial nr. 94/2016 a fost publicat Ordinului ANAF nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor și taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă, prin care Fiscul a actualizat Formularul 710 „Declarație rectificativă”.
Din formularul 710 au fost eliminate rândurile „Suma de recuperat” și „Impozit minim”, dar au fost introduse informații privind situațiile în care declarația se corectează după anularea rezervei verificării ulterioare.
Astfel declarația rectificativă 710 nu poate fi depusă după anularea rezervei verificării ulterioare, însă există excepții:
– în situația în care corecția este cerută de existența unei condiții prevăzute de lege care impune corectarea bazei de impozitare și/sau a creanței fiscale aferente;
– în situația în care prin hotărâri judecătorești definitive s-au stabilit în sarcina plătitorului obligații de plată reprezentând venituri sau diferențe de venituri către beneficiarii acestora care generează obligații fiscale aferente unor perioade pentru care s-a anulat rezerva verificării ulterioare.
Atunci când formularul 710 este depus după anularea rezervei verificării ulterioare, se bifează rubrica „Declarație depusă după anularea rezervei verificării ulterioare” și se completează temeiul legal pentru corectarea creanței fiscale.