Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic şi Cancelaria Prim-Ministrului au lansat în dezbatere publică Memorandumul: “Creşterea Transparenţei şi Standardizarea Afişării Informaţiilor de Interes Public”.
Documentul integrează punctele de vedere ale autorităţilor publice şi societate civilă primite de echipa MCPDC prin intermediul acţiunilor ministerului din ultima lună.
În memorandum sunt prevăzute 28 de seturi de informaţii care trebuie publicate pe site-urile ministerelor şi instituţiilor aflate în coordonarea acestora, autorităţilor deconcentrate şi prefecturilor, folosind peste tot un model standard.
“În opinia echipei MCPDC şi a Cancelariei Prim-ministrului, iniţiatorii Memorandumului, este inacceptabil ca un cetăţean să petreacă peste 10-15 minute pentru a localiza pe site-ul unei instituţii publice informaţiile minimale şi obligatoriu a fi afişate din oficiu, locul afişării aceloraşi seturi de date diferind foarte mult de la o autoritate la alta. Formatul prezentării acestor documente diferă nejustificat de la o instituţie la alta, ceea ce constituie un obstacol ce trebuie înlăturat din fata demersului oricărei persoane interesate să urmărească activitatea unei instituţii în domeniul transparenţei“, precizează Ministerul pentru Consultare Publică.