Potrivit unei analize a pieţei de investiţii şi afacerilor locale, în anul 2016 antreprenorii din România ar trebui să investească în agricultură, sectorul auto, comerțul online și dezvoltarea de software.
Analiza mai arată că o modalitate alternativă pentru a intra pe piaţa românească, demnă de luat în calcul pentru antreprenorii mai curajoşi, ar putea fi achiziţionarea unei francize naţionale sau internaţionale, iar din acest punct de vedere posibilităţile sunt nenumărate.
În conformitate cu Strategia Naţională pentru Competitivitate 2015-2020, sectoarele economice cu potenţial competitiv, prioritizate de către Guvern în următoarea perioadă sunt: turismul şi ecoturismul, textile şi pielărie, lemn şi mobilă, industrii creative, industria auto şi componente pentru automobile, tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, procesarea alimentelor şi băuturilor, sănătate şi produse farmaceutice, energie şi management de mediu, bioeconomie, biofarmaceutică şi biotehnologii.