Potrivit unui comunicat al CE, în contextul acțiunilor de punere în aplicare a Strategiei privind piața unică digitală, Comisia Europeană a adoptat două propuneri în scopul protejării mai eficace a consumatorilor care fac cumpărături online în UE și să permită întreprinderilor să își dezvolte vânzările online.
Aceste propuneri vor aborda principalele obstacole în calea comerțului electronic transfrontalier în UE: fragmentarea juridică a legislației în materie de contracte de consum și costurile ridicate antrenate de aceasta pentru întreprinderi (mai ales IMM-uri), precum și nivelul scăzut de încredere a consumatorilor în cazul efectuării de cumpărături online dintr-o altă țară.
“Propunerile adoptate le vor da consumatorilor încrederea de a cumpăra produse dintr-o altă țară și va simplifica procedurile pentru întreprinderile, mai ales IMM-urile, care își vând produsele online în UE. Internetul a eliminat barierele tehnologice care frânau dezvoltarea pieței unice digitale; prin propunerile privind contractele digitale, dorim să eliminăm și barierele juridice. Armonizarea drepturilor contractuale pe tot teritoriul UE va facilita furnizarea de conținut digital și de bunuri în întreaga Europă. Consumatorii vor beneficia de norme simple și modernizate, iar întreprinderile vor beneficia de o mai mare securitate juridică și de modalități mai puțin costisitoare și mai simple de a-și extinde activitatea. La rândul lor, toate aceste măsuri vor oferi consumatorilor o gamă mai largă de opțiuni, la prețuri competitive.”, a spus comisarul pentru justiție, Vera Jourova.