Proiectul de Hotărâre privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 216/2015 privind acordarea pensiei de serviciu membrilor Corpului diplomatic şi consular al României a fost publicat, pe site-ul Ministerul Afacerilor Externe, spre dezbatere publică.
Schimbările au ca scop identificarea clară a sferei de aplicare a Legii, prin raportare la prevederile legislației specifice (Statutul Corpului diplomatic și consular și legislația privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice) care definesc noțiunile de membru al Corpului diplomatic și consular, de personal încadrat în funcții de execuție specifice din administrația centrală a MAE, respective de membrii ai Corpului diplomatic și consular cu vechime în Departamentul de Comerț Exterior.
Normele de aplicare a Legii nr. 216/2015 prevăd procedura constituirii dosarului de pensie, pe baza adeverinței-tip de la angajator (MAE, respectiv Ministerul Economiei, Comerțului și Turismului, în cazul cererilor de pensionare formulate de persoane provenind in Departamentul de Comerț Exterior), care cuprinde elementele necesare stabilirii pensiei de serviciu: vechimea realizată în MAE sau în Departamentul de Comerț Exterior, baza de calcul ș.a. În anexele la Normele metodologice se regăsesc modelele de cerere pentru înscriere la pensia de serviciu, de adeverință-tip pentru stabilirea pensiei de serviciu, respectiv de adeverință pentru actualizarea pensiei de serviciu.