Noi reglementări privind cazierul fiscal


cazier fiscal
Guvernul a aprobat, prin ordonanţă, un set de reglementări privind cazierul fiscal, menite să contribuie, pe de o parte, la aplicarea unor mecanisme mai echitabile şi mai simple în ceea ce priveşte înscrierea şi radierea faptelor din cazierul fiscal, bazate pe principiul proporţionalităţii, iar, pe de altă parte, să îmbunătăţească conduita fiscală a contribuabilului.

Principalele elemente de noutate aduse de actul normativ vizează înscrierea şi scoaterea din evidenţa cazierului fiscal, eliberarea acestui document, organizarea şi gestionarea istoricului cazierului fiscal.

Actul normativ include două măsuri referitoare la eliberarea cazierului fiscal, menite să contribuie la îmbunătăţirea relaţiei contribuabilului cu ANAF, prin modernizarea serviciilor administraţiei fiscale. În acest sens, actul normativ va crea baza legală pentru depunerea cererilor şi eliberarea certificatului de cazier fiscal în format electronic.

De asemenea, se reglementează posibilitatea eliberării cazierului fiscal de către orice organ fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul contribuabilului.
În prezent, se află în vigoare Ordonanţa Guvernului nr.75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, act normativ care va fi abrogat la intrarea în vigoare a ordonanţei adoptate astăzi de Guvern.