Strategia Naţională de învăţare pe tot parcursul vieţii


invatamant
Guvernul a adoptat, printr-o Hotărâre, Strategia Naţională de învăţare pe tot parcursul vieţii, document ce reflectă şi transpune în viziune, respectiv în obiective şi direcţii de acţiune, conceptul modern de învăţare neîntreruptă, oricând şi oriunde.

Promovarea învăţării pe tot parcursul vieţii este esenţială atât pentru dezvoltarea socială şi personală, cât şi pentru o mai bună corelare a cerinţelor angajatorilor cu ofertele pieţei muncii.

De asemenea, învăţarea pe tot parcursul vieţii este determinantă pentru creşterea competitivităţii şi, implicit, pentru atingerea ţintelor ambiţioase ale Strategiei Europa 2020.

Viziunea strategică privind învăţarea pe tot parcursul vieţii în România constă în a oferi tuturor persoanelor, pe întreaga durată a vieţii acestora, oportunitatea de a participa la viaţa economică, socială şi civică şi de a le permite să îşi exploateze potenţialul personal.

Strategia prezintă trei piloni strategici ai învăţării pe tot parcursul vieţii care determină atingerea obiectivelor strategice:

  • Acces şi stimulente pentru participare;
  • Calitate şi relevanţă;
  • Parteneriate pentru o mai bună informare.

Obiectivele strategice sunt: creşterea participării la învăţarea pe tot parcursul vieţii, precum şi creşterea relevanţei sistemelor de educaţie şi formare profesională pentru piaţa muncii. În conformitate cu documentele Uniunii Europene, principalul obiectiv strategic al României în domeniu, pentru anul 2020, este ca cel puţin 10 procente din populaţia adultă să participe la activităţi de învăţare pe tot parcursul vieţii.