Administratorii de bloc, obligaţi să informeze proprietarii de cheltuielile asociaţiei


lc+oleseaAdministratorii de imobile vor fi obligaţi să înştiinţeze trimestrial, în scris sau prin e-mail, proprietarii din cadrul asociaţiei despre cheltuielile, încasările, veniturile şi plăţile realizate de asociaţie, au stabilit deputaţii care au adoptat o propunere legislativă în acest sens.

Proiectul de lege completează Legea nr.230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, în sensul stabilirii unei atribuţii în sarcina administratorilor de imobile, conform căreia aceştia au obligaţia de a înştiinţa, trimestrial, proprietarii din cadrul asociaţiei de care răspund, referitor la situaţia financiară cu privire la toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări şi plăţi aferente asociaţiei de proprietari.

Parlamentarii consideră că proiectul ar soluţiona situaţiile a mii de acţiuni în instanţă care au ca obiect recuperarea prejudiciilor aduse de administratorii de blocuri care au utilizat banii locatarilor în interes personal, iar locatarii au fost puşi în situaţia de a plăti de mai multe ori sumele aferente întreţinerii sau au suportat consecinţele opririi furnizării apei potabile sau căldurii deşi şi-au achitat dările.