Comisia Europeană (CE)a adoptat o directivă care conține norme de punere în aplicare a celei privind îmbunătăţirea protecţiei drepturilor lucrătorilor detaşaţi prin prevenirea fraudei. Astfel România va trebui să-și adapteze, în următorii doi ani, legislaţia națională la normele europene.
Actul legislativ stabileşte măsuri de protecţie a drepturilor sociale ale lucrătorilor detaşaţi şi de prevenire a dumpingului social, prevăzând obligaţia statelor membre de a se asigura că actele cu putere de lege şi actele administrative ale ţării-gazdă sunt aplicabile lucrătorilor detaşaţi.
Obiectivele directivei adoptate de CE sunt:
– sporeşte gradul de sensibilizare al lucrătorilor şi al întreprinderilor cu privire la drepturile şi obligaţiile ce le revin,
– îmbunătăţeşte cooperarea dintre autorităţile naţionale însărcinate cu detaşarea,
– obligă întreprinderile care efectuează detaşări să desemneze o persoană de contact pentru asigurarea legăturii cu autorităţile de aplicare a legii şi să declare identitatea, numărul lucrătorilor care urmează a fi detaşaţi, datele de început şi de încheiere ale detaşării, adresa locului de muncă şi natura serviciilor etc.