Începând cu anul 2014, Procedura de înregistrare a operatorilor din domeniul agriculturii ecologice va cunoaște modificări semnificative, aduse prin Ordinul nr. 1253/2013, publicat în Monitorul Oficial nr. 687/2013, al Ministrului Agriculturii si Dezvoltării Rurale, care detaliază etapele ce trebuie parcurse în cadrul procedurii.
Astfel modificările se referă la:
1. Data limită pentru înregistrare – operatorii au obligația de a-și înregistra activitatea până pe 31 august;
2. Termene speciale şi categorii de operatori – data limită specială fiind 15 decembrie şi la care se alătură producătorii din acvacultură care accesează Programul Operațional pentru Pescuit, precum şi importatorii şi exportatorii;
3. Operatori cu mai multe puncte de lucru – vor depune o singură fișă de înregistrare, la direcția pentru agricultură județeană din raza județului unde își au sediul social;
4. Operatori care desfăşoară activitate de producţie şi care comercializează exclusiv produse realizate din propria exploataţie – vor depune doar fișa de înregistrare a producătorilor în agricultură ecologică la direcția pentru agricultură județeană;
5. Documente adiţionale fişei de înregistrare – o declarație pe proprie răspundere pentru înregistrare (această declarație trebuie depusă doar de operatorii care accesează măsuri din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală și din Programul Operațional pentru Pescuit) și o declarație pe proprie răspundere pentru deținerea documentelor necesare înscrierii în agricultura ecologică;
6. Comercianți cu amănuntul care vând nemijlocit produse ecologice, ambalate și etichetate direct consumatorului final – vor fi exonerați de la înregistrare, sub condiția de a raporta activitatea pe care o desfășoară către direcția pentru agricultură județeană;
7. Importatori si exportatori – vor declara direcției pentru agricultură județeană- trimestrial şi la cerere, dacă este cazul, situația importurilor și exporturilor pe care le-au realizat;
8. Încetarea activităţii operatorilor – în cazul retragerii din iniţiativa operatorului, acesta va trebui să păstreze, pentru o perioadă de 5 ani după notificarea încetării activității, toate înregistrările contabile și documentele emise în perioada desfășurării activității.