Proiect privind funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice


minfin-roPrin Proiectul de act normativ, Hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, supus dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, sunt preconizate schimbări precum:
– operarea reducerii numărului maxim de posturi al aparatului propriu al Ministerului Finanţelor Publice cu 167 posturi (reprezentând 9% din numărul total de posturi al aparatului propriu), ceea ce conduce la reducerea a minim 20 posturi de conducere( din care 16 ocupate). Din cele 167 de posturi, 35 posturi sunt vacante (reducere efectivă) şi 132 posturi preluate începând cu data de 19.02.2012 de către Ministerul Fondurilor Europene. Posturile vacante ramase după această reducere la nivelul aparatului propriu al ministerului vor fi redistribuite cu precădere către o structura nou înfiinţată, Unitatea de verificare şi autorizare;
– înfiinţarea Unităţii de verificare şi autorizare, prin reorganizarea activităţii Direcţiei generale management al domeniilor reglementate specific pentru a se asigura o mai bună coordonare şi un grad mai mare de eficienţă al activităţii exercitate în domeniul autorizării antrepozitelor, jocurilor de noroc, caselor de marcat, caselor de schimb valutar, tichetelor de masă şi tichetelor cadou;
– înfiinţarea, la nivelul ministerului, a unei funcţii de secretar de stat care va coordona Unitatea de verificare şi autorizare şi va sprijini ministrul finanţelor publice în îndeplinirea politicilor guvernamentale în domeniul autorizării antrepozitelor, jocurilor de noroc, caselor de marcat, caselor de schimb valutar, tichetelor de masă şi tichetelor cadou.