Normele privind obligativitatea casei de marcat cu jurnal electronic vor fi modificate


Ministerul Finanțelor va modifica normele ordonanței care face obligatorii casele de marcat cu jurnal electronic, conectate la sistemul informatic al ANAF, scopul acțiunii fiind, în principal, acela de a actualiza legislația pregătită de mult timp pentru introducerea noilor tipuri de case de marcat, dar depășită între timp.

Printre modificările aduse, autoritățile au renunțat la prezența obligatorie a unui reprezentant al Fiscului la operațiunile efectuate în legătură cu aparatele de marcat electronice fiscale, din cauza lipsei resurselor umane, și au prelungit termenului autorizației de distribuție a caselor de marcat la 5 ani.

Proiectul Finanțelor pentru o Hotărâre de Guvern vizează modificarea și completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003.