Termenul de răzgân­dire mărit la 14 zile


descărcare

În cazul în care clienţii magazinelor online s-au răzgândit de a procura un produs sau altul pe care l-au achiziţionat, au dreptul ca în termen de 14 zile calendaristice, fără a motiva decizia, să returneze marfa. Acest lucru a fost posibil în urma intrării în vigoare în vară a actului normativ care a mărit termenul de răzgân­dire de la 10 zile, cât era anterior, la 14 zile.

Însă există și unele excepții la care legea nu se aplică pentru toate tipurile de achiziţii online, fiind excep­tate categorii cum ar fi pachetele turistice, produsele ban­care, produsele alimentare etc., însă este valabilă pentru cea mai mare parte a produ­selor care ar putea fi vândute în campania de reduceri Black Friday de la finalul acestei săptămâni.

Astfel, după ce a fost returnat produsul, site-ul trebuie să returneze banii în termen de 14 zile calen­daristice, pentru orice formă de plată. De obicei, banii sunt returnaţi în aceeaşi formă în care au fost plătiţi de cumpărător, cu ex­cep­ţia cazurilor în care clientul şi magazinul ajung la altă înţelegere. Toto­dată, dacă la livrare clientul a plătit costuri de trans­port, la retur, costurile de transport sunt aco­perite de magazinul în cauză, sau banii daţi pe transport sunt returnaţi clientului. Potrivit aceleiaşi legi, magazinele online trebuie să explice foarte clar şi într-un loc vizibil pe site care sunt drepturile clientului, în ce fel pot fi returnate produsele şi care sunt sumele pe care le poate primi înapoi clientul.