S-au adus lămuriri modalităţii de restituire a taxei de mediu!


Guvernul a completat O.U.G nr. 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentând taxa specială, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu pentru autovehicule.

Astfel, printr-o Ordonanță de Urgență adoptată ieri, vor fi reglementate două noi situații specifice în operațiunea de restituire a sumelor achitate către Fondul pentru mediu și vor fi reglementate unele prevederi legislative pentru a evita blocarea restituirii sau interpretări diferite ale prevederilor actuale de către personalul care are atribuții să le aplice.

Noile prevederi vin în sprijinul persoanelor îndreptățite să li se restituie sumele achitate către Fondul pentru mediu, dar care se află în imposibilitatea de a anexa dovada plății acestora, în copie sau original. În cazul în care contribuabilul nu anexează documentul doveditor al plății, ANAF va verifica existența acestui document în baza de date.

De asemenea, va fi reglementată și corectată situația în care o persoană să fi plătit taxa, dar să nu fi înmatriculat autovehiculul respectiv, drept pentru care să nu poată atașa la cererea de rambursare a taxei copii ale cărții autovehiculului și certificatului de înmatriculare. În acest caz, cererea de restituire va fi însoțită de documentul de plată, în original, care confirmă plata taxei neutilizate, document care are înscrisă mențiunea ”taxă neutilizată” și care este semnat și ștampilat de către persoana desemnată din cadrul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări Vehicule.