România este la coada clasamentului UE în ceea ce priveşte producţia ecologică de alimente, iar consumul în creştere alimentează practic importurile care cresc de la an la an, 80% din consum fiind asigurat de peste graniţe. Printre puţinele categorii de produse bio care se produc preponderent local sunt lactatele, o piaţă de 7,4 milioane de dolari anual.

Românii au cumpărat anul trecut produse alimentare şi non-alimentare bio în valoare de aproximativ 65 de milioane de dolari, cu 30% mai mult decât în urmă cu doi ani, arată ultimele date ale Departamentului pentru Agricultură al SUA (USDA). Pe segmentul alimentar, piaţa a fost estimată la 26,5 milioane de dolari, faţă de 16 milioane de dolari în 2012, iar USDA estimează că vânzările de alimente bio vor ajunge la rate de creştere anuală de 10-15%, în concordanţă cu creşterea puterii de cumpărare a românilor, creşterea eficienţei producţiei şi a campaniilor de marketing ale retailerilor.

„Avem în vedere creşterea accesului românilor la produse sănătoase, de înaltă calitate, tot mai căutate pe piaţa alimentară. Vom reduce TVA de la 9% la 5% pentru livrarea acestor categorii de alimente, respectiv produse montane, ecologice, tradiţionale autorizate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. Prin diminuarea cotei TVA pe întreg lanţul de distribuţie, contribuim la reducerea preţurilor acestor produse şi astfel încurajăm oamenii să consume alimente sănătoase”, a afirmat prim-ministrul.

Reducerea la 5% a cotei de TVA pentru produsele bio şi tradiţionale va avea un impact bugetar total de 836 milioane de lei în următorii patru ani, scăderile de venituri din TVA fiind cuprinse între 106 milioane de lei în acest an şi 260 milioane de lei în 2022, potrivit notei de fundamentare a proiectului de ordonanţă de urgenţă care prevede această măsură.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Comments are closed.