Programe pentru promovarea produselor agricole în UE şi în ţări terţe


1_alt_cos_site

Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) va analiza propunerile de programe promovarea produselor agroalimentare pe piaţa Uniunii Europene şi în ţări terţe, depuse de organizaţiile profesionale şi interprofesionale, urmând să fie transmise Comisiei Europene pentru evaluare şi selecţie în vederea cofinanţării, până pe data de 15 iunie 2014. Ulterior, Comisia va anunţa lista cu programele reţinute pentru finanţare până cel târziu la 15 noiembrie 2014.

Sectoarele şi produsele eligibile la cofinanţare din bugetul naţional pe piaţa UE sunt fructele şi legumele proaspete sau procesate, vinurile cu denumire de origine protejată sau indicaţie geografică protejată şi produsele lactate.

Produsele eligibile pentru promovarea în ţări terţe sunt vinurile cu denumire de origine protejată sau indicaţie geografică protejată, băuturi spirtoase cu indicaţie geografică protejată, produse lactate, carnea de vită sau de porc proaspătă sau refrigerată, preparate alimentare pe bază de aceste produse, carne de pasăre de calitate, carne de oaie, ulei de măsline şi măsline de consum, plante vii şi produse de horticultură, fructe şi legume proaspete sau procesate sau produse provenind din agricultura ecologică, produse procesate pe baza de cereale şi orez.

Ţările terţe unde se va putea face promovarea produselor agricole sunt în zonele geografice precum America de Nord, America Latină, Asia de Sud-Est, Orientul Apropiat şi Mijlociu şi Africa.

Programele de promovare se realizează pe o perioadă de cel puţin un an şi de cel mult trei ani de la data intrării în vigoare a contractului încheiat cu APIA şi organizaţia a cărui program a fost selectat de UE.

Organizaţia profesională sau interprofesională al cărei program a fost selectat, încheie contract cu Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) după 90 de zile calendaristice de la data notificării deciziei Comisiei Europene.

Conform regulamentului european, pentru piaţa internă a UE se va acorda prioritate programelor de promovare care pun în evidenţă avantajele produselor comunitare, în special în ceea ce priveşte calitatea, valoarea nutriţională, precum şi siguranţa şi reprezentativitatea producţiei agricole şi alimentare europene, şi, de asemenea, programelor privind etichetarea, bunăstarea animalelor şi protecţia mediului.