Nou cadru de asigurare al managementului tipurilor de risc


guv
În şedinţa din 3 august, Guvernul a aprobat o hotărâre care reglementează asigurarea, la nivel naţional, a managementului tipurilor de risc.

Aceasta înlocuieşte HG nr. 2288/2004 pentru aprobarea repartizării principalelor funcţii de sprijin pe care le asigură ministerele, celelalte organe centrale şi organizaţiile neguvernamentale privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă.

Noile reglementări au avut în vedere şi concluziile raportului Corpului de Control al Prim-ministrului realizat după incendiul din Clubul Colectiv, din 30 octombrie 2015, precum şi concluziile analizelor realizate de Ministerul Afacerilor Interne.

Astfel, noua Hotărâre de Guvern stabileşte:

  • autorităţile care au obligaţia de a asigura managementul tipurilor de risc;
  • comandantul acţiunii – persoana din cadrul MAI care planifică şi asigură integrat coordonarea operaţională a capabilităţilor implicate în acţiunile de intervenţie operativă pentru toate tipurile de risc;
  • obligaţia autorităţilor de a emite regulamente de gestionare a situaţiilor de urgenţă specifice tipului de risc repartizat şi planuri de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă;
  • elaborarea unei structuri-cadru a Regulamentului de gestionare a situaţiei de urgenţă.