Incertitudinile generate de Brexit împart piața europeană


Incertitudinile generate de Brexit dar și de conflictele comerciale împart piața europeana, care deși este una solidă, are perspective de creștere slabe. Deși puterea de cumpărare din România și Bulgaria este printre cele mai mici din Europa, se întrevăd câștiguri anuale record.

Cifra de afaceri a magazinelor de retail din 27 de ţări ale UE (mai puţin Marea Britanie) va creşte în 2019 cu 0,2%, cele mai mari rate de creştere fiind aşteptate în România (7%) şi Lituania (aproape 6%), conform celei mai recente analize GfK asupra pieţei de retail europene.

”Majoritatea consumatorilor europeni sunt în prezent împărţiţi între forţe opuse. Pe de o parte, este incertitudinea legată de Brexit, conflictele comerciale şi perspectivele de creştere mai slabe pe pieţele de export importante, cum ar fi China. Dar, pe de altă parte, Europa are o piaţă solidă a forţei de muncă, creşteri salariale mai mari şi preţuri moderate pentru ţiţei. În acest context, soluţia GfK de geomarketing a evaluat indicatori europeni cheie de retail şi a publicat rezultatele în studiul European Retail in 2019”, se arată în comunicat.

Studiul analizează tendinţele şi evoluţiile din 27 de ţări europene şi prezintă o prognoză a cifrei de afaceri pentru 2019, oferind retailerilor, investitorilor şi dezvoltatorilor de proiecte un punct de referinţă important pentru luarea deciziilor.