Executivul a modificat Statutul personalului voluntar din serviciile de urgenţă


voluntar
În cadrul şedinţei din 18 mai, Executivul a aprobat proiectul de modificare a Statutului personalului voluntar din serviciile de urgenţă, în scopul îmbunătăţirii cadrului legislativ de recunoaştere a activităţii de voluntariat la nivelul comunităţilor şi al creşterii numărului membrilor activi din serviciile voluntare.

Astfel, potrivit actului normativ adoptat, activitatea de voluntariat în situaţii de urgenţă se va considera experienţă profesională şi/sau în specialitate, în funcţie de tipul activităţii, dacă aceasta este realizată în domeniul studiilor absolvite, potrivit noilor reglementări.

De asemenea, se reglementează parcursul profesional al voluntarului şi se stabilesc competenţele minime pe care trebuie să le aibă fiecare membru al serviciilor de urgenţă voluntare pentru a putea evolua în această carieră.

Una dintre condiţiile minime pentru a avea un parcurs profesional al voluntarului în situaţii de urgenţă este absolvirea obligatorie a unui curs de iniţiere servant pompier, în maximum un an de la încheierea contractului de voluntariat. După absolvirea acestui curs obligatoriu, în funcţie de specializare, pentru a evolua profesional, trebuie absolvite alte cursuri de formare profesională.

Parcursul profesional al voluntarului este confirmat de certificatul nominal de voluntar.