Deputaţii vor fi obligaţi să-şi anunţe prezenţa electronic


deputat
În cadrul şedinţei din 16 martie, plenul Camerei Deputaţilor a adoptat un Regulament potrivit căruia înscrierea pe ordinea de zi a proiectelor, în ziua şedinţei de plen, se poate face doar cu aprobarea lor în unanimitate de Comitetul liderilor, iar aleşii vor fi obligaţi să-şi înregistreze electronic prezenţa înaintea votului

Astfel, deputaţii au decis ca “în cazul votului prin mijloace electronice, înaintea şedinţei consacrate votului final, preşedintele de şedinţă să dispună verificare cvorumului de şedinţă prin realizarea votului de control“. Astfel, dacă există cvorum legal, deputaţii, înainte de exprimarea fiecărui vot, îşi vor valida prezenţa electronic, care va fi afişată pe consolă şi în sala de şedinţe.

De asemenea, noul Regulament stabileşte şi care sunt “etapele votului prin mojloacele electronice sunt următoarele“. Astfel, “deputatul va introduce cardul de vot în consolă, apasă tasta prezent, după care îşi poate exprima poziţia în problematica supusă aprobării, prin vot: “pentru”, “contra” sau “abţinere”, deputaţii care sunt în sală şi nu îşi exercită drepturile prin validarea tastei prezent nu sunt consideraţi prezenţi la şedinţa consacrată votului final“.