Proiect de Hotârâre privind organizarea și funcționarea ANAP


brand-icon-anap

În data de 28 iulie 2015, Ministerul Finanțelor Publice a lansat în dezbatere publică proiectul de Hotărâre privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice.

Prezenta Hotărâre de Guvern respectă integral dispozițiile O.U.G. nr. 13 din 20 mai 2015 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naționale pentru Achiziții Publice, astfel:

  • Agenția Națională pentru Achiziții Publice, denumită în continuare A.N.A.P., se înființează ca instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Finanțelor Publice, prin preluarea atribuțiilor, activității, a posturilor și a personalului de la Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice, denumită în continuare ANRMAP, de la Unitatea pentru coordonarea și verificarea achizițiilor publice din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, denumită în continuare UCVAP, și de la compartimentele de verificare a achizițiilor publice din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice;
  • Principalele obiective ale A.N.A.P. sunt elaborarea, promovarea și implementarea politicii în domeniul achizițiilor publice, stabilirea și implementarea sistemului de verificare și control al aplicării unitare a dispozițiilor legale și procedurale în domeniul achizițiilor publice, precum și monitorizarea funcționării eficiente a sistemului de achiziții publice;

  • A.N.A.P. este condusă de un președinte cu rang de secretar de stat, numit și eliberat din funcție prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului finanțelor publice. Secretarul general al A.N.A.P. este înalt funcționar public, numit în condițiile legii, prin decizie a prim-ministrului. În realizareaatribuțiilor ce îi revi, secretarul general este ajutat de un secretar general adjunct, care este înalt funcționar public, numit în condițiile legii;
  • A.N.A.P. se substituie în toate drepturile și obligațiile decurgând din acte normative, contracte, convenții, înțelegeri, protocoale, memorandumuri și acorduri în care ANRMAP, UCVAP și compartimentele de verificare a achizițiilor publice din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice sunt părți la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri de Guvern, inclusiv în litigiile aferente activităților acestora;
  • Personalul A.N.A.P. este constituit din demnitar, funcționari publici și din personal contractual;
  • Numărul maxim de posturi din aparatul A.N.A.P. este de 415, exclusiv demnitarul;
  • Secretarul general coordonează activitatea celor 4 direcții generale din cadrul A.N.A.P. și poate îndeplini și alte atribuții prevăzute de regulamentul de organizare și funcționare a A.N.A.P. ori încredințate de președinte;
  • Secretarul general adjunct coordonează activitatea administrativă, financiar-contabilă și resurse umane și poate îndeplini și alte atribuții prevăzute de regulamentul de organizare și funcționare a A.N.A.P. ori încredințate de președinte;
  • Potrivit ultimelor solicitări formulate de Comisia Europeană cu privire la întărirea principalelor funcții de reglementare, monitorizare și evaluare ex-ante, în structura organizatorică au fost evidențiate aceste structuri interne.

De asemenea, prezenta Hotărâre de Guvern înglobează și aspectele agreate în cadrul discuțiilor din cadrul grupului de lucru, organizat la nivel național în baza Deciziei primului-ministru nr. 18/2014, cu reprezentanții Comisiei Europene, pe marginea pilonului 2 – Asigurarea coerenței și eficienței sistemului instituțional din Strategia națională în domeniul achizițiilor publice în perioada 2014 – 2020.