Normele privind acordarea voucherelor de vacanță se modifică


vouchere_de_vacanta-692x360

În data de 6 august 2015, a fost publicată în Monitorul Oficial Hotărârea Guvernului nr. 614/2015 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 215/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanţă.

Potrivit modificărilor, voucherele de vacanță pot fi acordate atât pe suport hârtie, cât și pe suport electronic.

De asemenea, angajatorii, împreună cu organizaţiile sindicale legal constituite sau reprezentanţii beneficiarilor, vor stabili, prin contractele colective de muncă, respectiv prin regulamente interne, reguli privind modul de acordare a primei de vacanţă sub forma voucherelor de vacanţă.

Valoarea voucherelor de vacanță nu poate depăși într-un an calendaristic contravaloarea a șase salarii de bază minime brute pe țară garantate în plată pentru fiecare benficiar. Voucherul de vacanță are o perioadă de valabilitate de un an de la data emiterii.

Actul normativ prevede că, costurile determinate de imprimarea voucherelor de vacanță pe suport hârtie, respectiv costul suportului electronic pe acestea, precum și costurile emiterii lor se suportă de către angajatori.

Beneficiarii vor putea să aleagă unitatea de la care achiziționează servicii turistice, însă numai dintre cele afiliate care dețin licență de turism sau certificat de clasificare emise de Autoritatea Națională pentru Turism. Comercializarea voucherelor de vacanță în schimbul unor sume de bani și/sau altor bunuri/servicii, este interzisă.

Voucherul de vacanță tipărit sau suportul electornic pe care este acordat acest drept trebuie să aibă înscrise sau stocate următoarele elemente obligatorii:

  • emitentul și datele de identificare;
  • angajatorul și datele sale de identificare;
  • numele, prenumele și codul numeric personal ale beneficiarului care este în drept să utilizeze voucherul de vacanță;
  • interdicția de a utiliza voucherul de vacanță în alte locuri decât unitățile afiliate;
  • numărul de identificare, unic la nivel de emitent, al suportului electronic;
  • perioada de valabilitate a suportului electronic;
  • elemente de siguranță ale suportului electronic (PIN, CIP);
  • elemente de identitate vizuală ale brandului de turism al României.